„Silniční dopravci by měli platit zcela jednoznačně za každý ujetý kilometr, stejně jako platí poplatek za dopravní cestu každý, kdo přepravuje po železniční síti. Dnešní stav je otevřenou diskriminací železniční dopravy,“ říká Michal Berg, místopředseda Zelených a lídr kandidátky v Jihomoravském kraji.

Dnes dochází k nadměrnému zatížení a opotřebení silnic, které jsou téměř všechny „zadarmo“, a následné opravy platí z daní i důchodci, rodiny s dětmi a sociálně slabí. Proč tyto peníze nejdou raději třeba do školství, zdravotnictví nebo na rozvoj udržitelných forem dopravy, a poškození silnic neplatí ze svých zisků ten, kdo silnice poškozuje?

Statisíce kamionů na našich silnicích nejsou celospolečenským zájmem. Na straně dopravní lobby kope i odborář Středula, který by měl hájit obyčejné lidi včetně sociálně slabších, kteří dnes platí ze svých daní a nízkých mezd infrastrukturu těm, kteří jezdí po silnicích zadarmo.

Situace ve financování silniční  infrastruktury je neúnosná. Až vyschnou evropské dotace, máme jen pár možností: zvýšit silniční daň a vybírat mýto ve větším rozsahu, zpoplatnit víc silnic a zvýšit poplate za dálniční známku.